• Contacte: orientafp@xtec.cat

Ponents de les jornades

Irene Psifidou

Doctora especialitzada en educació comparada, en l’actualitat treballa com a experta  al departament d’aprenentatge i ocupabilitat de l’agència de la Unió Europea Cedefop. La seva feina consisteix a aplicar recerca i principis científics sòlids en el desenvolupament de polítiques d’educació i formació, basades en evidències de la UE.  

Actualment lidera a l’Agència l’equip “VET for Youth, teachers and trainers” i gestiona els projectes VET teachers and trainers’ professional development i Tackling early leaving from education and training. Entre les seves fites estan la creació a la Cedefop del VET toolkit for tackling early leaving, la European virtual community of ambassadors així com el “VET toolkit for empowering NEETs” que serà publicat al juliol de 2021.

Irene ha dissenyat i gestionat projectes de gran perfil a la UE sobre educació i formació professional i ha estat autora d’investigacions influents i contribucions polítiques sobre qüestions d’interès: pedagogies innovadores i centrades en l’alumnat,  reforma curricular i d’avaluació,  resultats de l’aprenentatge, competències clau, educació i formació inclusives i formació del professorat. Ha organitzat diverses conferències i ha representat Cedefop com a ponent principal en esdeveniments internacionals d’alt nivell a Europa, EUA i Canadà, i en la seva trajectòria compta amb una extensa experiència, adquirida tant a l’àmbit europeu (Cedefop), com en òrgans de decisió política internacionals (Banc Mundial, Washington DC).

Graham Atwell

Graham Atwell és director de Pontydysgu, un organisme independent dedicat a la recerca, amb seu a València i a Pontypridd (GB).

És professor honorari associat del Institute for Employment Research, University of Warwick (UK).

És coautor de l’informe recentment publicat Artificial Intelligence in the Policies, Processes and Practices of Vocational Education and Training (Intel·ligència artificial en les polítiques, processos i pràctiques de la formació professional) i actualment està desenvolupant un MOOC sobre AI en formació professional.

Les seves investigacions inclouen l’ús de la tecnologia per a l’ensenyament, l’aprenentatge i l’intercanvi de coneixement, així com la formació del professorat en l’enfocament pedagògic de la tecnologia per a l’aprenentatge. Lidera ara mateix dos nous projectes en aquest camp, un sobre l’ús de la intel·ligència artificial en l’educació general i l’altre sobre l’avaluació amb eines digitals en FP. També està treballant, amb professionals de l’orientació professional, sobre l’ús de dades en el mercat laboral i recentment ha desenvolupat un xatbot dissenyat per ajudar a les persones que estan cercant una nova ocupació o formació. Publica regularmente al seu blog, Wales Wide Web i en els webs de Pontydysgu: http://pontydysgu.eu i https://pontydysgu.eu/es/

ESCENARI 1

ALIANCES I SINERGIES ENTRE L’AULA I L’ECOSISTEMA DEL CENTRE EN EL MARC DE LA INNOVACIÓ I LA TRANSFORMACIÓ DE L’FP

ESCENARI 2

EL CANVI METODOLÒGIC, LA DIGITALITZACIÓ I ELS DESPLAÇAMENTS DE LES POSICIONS I ROLS DEL PROFESSORAT

ESCENARI 3

APRENENTATGE A L’AULA I APRENENTATGE AL TREBALL: REPTES I COMPLEMENTARIETATS ENTRE LA PRÀCTICA DOCENT A L’AULA I L’APRENENTATGE A L’EMPRESA EN FORMACIÓ DUAL

ESCENARI 4

LA DIMENSIÓ ORIENTADORA DEL PROFESSORAT D’FP, EL CANVI DE MIRADA CAP A L’ALUMNAT I L’ACCIÓ TUTORIAL